Výpočtová technika                  Pokladičné systémy                  Online služby                 
e-shop


Ako prvé treba vypísať žiadosť ORP na finančnej správe trvá to cca 5 dní.

Návod:

Žiadost ORP: http://mikoscomp.sk/App_Documents/ORP_ziadost.pdf

- V žiadosti treba žiadosť o pridelenie kódu ORP a políčko dátum ukončenia nechajte prázdne
- V eKasa zóne si stiahnite inicializačný balíček
- V žiadosti zadajte heslo, ktoré použijete pri nahrávaní autentifikačného balíčka do ORP –heslo nezabudnite!
- pre nás treba pripraviť 2 XML súbore (Identifikačné údaje a autentifikačné údaje) a Heslo a doručiť
 

Otázka č. 1: Čo je eKasa?


1. januára 2019 vstúpil do platnosti nový zákon týkajúci sa používania registračných pokladníc. Ten zásadným spôsobom mení doterajší systém. Každá prevádzka bude musieť byť prostredníctvom registračnej pokladnice prepojená so systémom finančnej správy – tzv. systémom eKasa.
Najdôležitejšia informácia je, že aktuálne predávané či používané registračné pokladnice nespĺňajú požiadavky novej legislatívy. Z toho dôvodu budete musieť vašu pokladnicu modernizovať alebo vymeniť za úplne novú.
Napriek tomu, že sa na túto zmenu výrobcovia pripravujú už dlhodobo, niektoré modely registračných pokladníc nebude možné systému eKasa prispôsobiť.


Otázka č. 2: Kedy ? - objednávky do 15.5.2019 sú s garanciou, že zariadenia FiskalPRO budú nasadené do 1. júla 2019.

Viete, že prichádza pre Vás prechodné obdobie?



 

Otázka č. 3: Ide moja pokladnica prerobiť alebo nie?

Denne sa stretávame s vašou základnou otázkou: „ Môžem si nechať svoju starú pokladnicu? Čo s ňou bude po zmene zákona? Bude možné využívať ju pri predaji?“
Pri prechode na systém eKasa budete riešiť jeden zásadný problém. Budete sa musieť rozhodnúť, či si nechať svoju aktuálnu registračnú pokladnicu a upraviť ju tak, aby bola kompatibilná so systémom eKasa alebo kúpiť úplne novú pokladnicu. Samozrejme, výhodou modernizácie je, že je to lacnejšie riešenie ako kúpa novej. Nevýhodou je, že upgrade nie je možné vykonať na všetkých modeloch registračných pokladníc a navyše pokladnica zostane bez záruky.

Pri kúpe nového zariadenie aj so zárukou môžete získať aj platobný terminál v jednom zariadení TU

Našim odporúčaním je, aby ste si pokladnicu dali upraviť len v prípade, že je maximálne 5 rokov stará, je v dobrom stave a vyhovuje Vám, čo sa funkčnosti týka.

Môže byť moja pokladnica upravená na eKasa?

Nižšie uvedené typy je možné upraviť na eKasa:


Elcom:

- Euro - 50TE Cash / Smart / Medi
- Euro - 50T / TE Mini
- Euro - 150 Flexy
- Euro - 100T / TE
- Euro - 200T / TE / TX (tlačiareň MLT-289)
- Euro - 2100TE
- Elcom – EFOX

FiskalPRO:

- VX520 WIFI / GPRS
- VX675 WIFI

Quorion :
- CR 21
- QMP 18

 

 


Otázka č. 4: Ako si zabezpečíte úpravu Vašej pokladnice / kúpu novej pokladnice?

    Stačí nám odoslať objednávku na upgradovací balíček  alebo na novú pokladnicu

    Objednávka upgradovacieho balíčka sa realizuje formou zálohovej platby vo výške 100,00 EUR

    OBJEDNÁVKA UPG BALÍČKOV - viac info

    Objednávka novej pokladnice sa realizuje formou zálohovej platby vo výške 180,00 EUR

    OBJEDNÁVKA NOVÝCH POKLADNÍC - viac info

    Objednávka Šrotovné sa realizuje formou zálohovej platby vo výške 100,00 EUR

    OBJEDNÁVKA ŠROTOVNÉHO - viac info - NOVINKA od 7.5.2019 do 17.5.2019

    Objednávka prenájom sa realizuje formou zálohovej platby vo výške 100,00 EUR za CHDÚ a mesačne 16 € bez DPH

    OBJEDNÁVKA PRENÁJOM - viac info na tel.,mail alebo predajne / podľa požiadaviek zákazníka

Otázka č. 5: Prečo je nevyhnutná objednávka balíčka?

Pre garantovanie dodania upgradovacieho balíčka v prechodnom období od výrobcu.

 

Otázka č. 6: Aká je cena upgradovacieho balíčka?

Cena upgradovacieho balíčka – SADA je od 128 EUR

SADA obsahuje (štandardná cena):

    Vyradenie fiškálneho zariadenia z prevádzky + archivácia dát: 15,00 €
    Upgradovací balíček: od 128,00 € ( Podľa modelu zariadenia )
    Inštalácia, programovanie, spustenie, školenie: 45,00 €

Poznámka: pre modely Euro 50T, 100T, 200T, 200 TX, 2100T bude účtovaný montážny príplatok (výmena pamäte, krytu tlačiarne Euro 50T a pod.) vo výške 15,00 EUR – Nie je súčasťou SADY

Ceny sú s DPH

 

Otázka č. 7: Čo je predmetom upgrade?

Úprava Vašej pokladnice na eKasa, obsahuje:

    Registrácia (Vami) na Finačnej správe
    Priniesť do servisu:
        - Pokladnicu / fiškálnu tlačiareň
        - knihu ERP
    Upgrade pokladnice / fiškálnej tlačiarne na eKasa vykoná servisná organizácia
    Pripojenie na internet - treba zabezpečiť na prevádzke alebo použiť pokladnicu ktorá ma internet zabudovaný

Pre doplňujúce otázky nás neváhajte kontaktovať – 0907 794 277

Otázka č. 8: Predpokladaný termín dodania upgradovacích balíčkov?

SADY v priebehu apríla 2019, pričom výrobca / dodávateľ si vyhradzuje právo zmeniť tento vzhľadom na certifikačný proces, ktorý nie je možné časovo ovplyvniť.

Otázka č. 9: Ako sa pripojiť na eKasu?

- Treba vypísať žiadosť ORP o pridelenie kódu pokladnice e-kasa klient TU alebo:

Žiadost ORP: http://mikoscomp.sk/App_Documents/ORP_ziadost.pdf

- V žiadosti treba žiadosť o pridelenie kódu ORP a políčko dátum ukončenia nechajte prázdne
- V eKasa zóne si stiahnite inicializačný balíček
- V žiadosti zadajte heslo, ktoré použijete pri nahrávaní autentifikačného balíčka do ORP –heslo nezabudnite!
- pre nás treba pripraviť 2 XML súbore (Identifikačné údaje a autentifikačné údaje) a Heslo a doručiť


Otázka č. 10: Podrobnejšie informácie priamo v novele zákona

Link: https://www.financnasprava.sk/_img/pfsedit/Dokumenty_PFS/Podnikatelia/eKasa/2018/2018.12.11_znenie_zak.pdf


Ostatne otázky prosím posielajte na mikoscomp@mikoscomp.sk alebo použite formulár na konci stránky.

 

Napíšte nám:

Vaše meno:

Tel.:

Váš e-mail:

Predmet:

Vaša správa: